Все вопросы: [sdl]

105 вопросов

0
голосов
3ответов
7551 просмотров

Как правильно использовать SDL_FreeSurface при работе с вектором поверхностей

Я установил небольшой шутер в качестве учебного пособия по SDL. У меня есть структура снаряда struct projectile { SDL_Surface* surface; int x; int y; }; И я поместил это в вектор. vector<projectile> shot; projectile one_shot; И когда я нажимаю пробел, я создаю нов...

3
голосов
3ответов
3927 просмотров

SDL_image / Программа C ++ OpenGL: IMG_Load () создает нечеткие изображения

Я пытаюсь загрузить файл изображения и использовать его в качестве текстуры для куба.Для этого я использую SDL_image. Я использовал это изображение, потому что нашел его в файлах различных форматов (tga, tif, jpg, png, bmp) Код: SDL_Surface * texture; //load an image to an SDL surfa...

14
голосов
5ответов
11883 просмотров

Какую платформу 3D-графики мне следует использовать для реального игрового движка?

Я программист на C ++ с очень большим опытом серверного программирования. Однако сейчас мне довольно скучно, и я решил заняться новой областью: программированием 3D-игр для учебных целей. Кроме того, я думаю, что этот обучающий проект может оказаться хорошим материалом для резюме в будущем, если...

5
голосов
3ответов
21482 просмотров

Настройка камеры в OpenGL

Я уже некоторое время работаю над игровым движком. Я начал с 2D-графики только с SDL, но постепенно продвигался к 3D-возможностям, используя OpenGL. В большей части документации, которую я видел о том, «как добиться цели», используется GLUT, который я не использую. Вопрос в том, как создать «...

0
голосов
2ответов
2608 просмотров

Как правильно использовать GFX rotozoomSurface с SDL для рисования прозрачных спрайтов?

Я использую новейшие библиотеки SDL / GFX в Fedora 10 и пытаюсь визуализировать PNG или GIF. изображение на поверхность экрана. Мне вообще не удалось отобразить прозрачный PNG поэтому я заменил прозрачные части или мой спрайт полностью белым (и попробовал пурпурный 255,0,255). Бело-прозрачный PN...

7
голосов
2ответов
1495 просмотров

воспроизводить сигнал на определенной частоте в функции обратного вызова SDL

У меня есть сигнал длиной 64 сэмпла.Если частота дискретизации составляет 44100 Гц, как я могу воспроизвести (зациклить) этот сигнал, чтобы он воспроизводил произвольные частоты? частота = частота дискретизации / длительность сигнала в отсчетах Следовательно, частота должна быть 689 Гц (44...

1
голосов
1ответов
135 просмотров

Вызывается ли функция обратного вызова в SDL_Audio_Spec SDLAudio_Spec.freq раз в секунду?

Вызывается ли функция обратного вызова в SDL_Audio_Spec SDLAudio_Spec.freq раз в секунду?

0
голосов
3ответов
920 просмотров

Программа SDL GL немедленно завершается

Я использую Dev-C ++ 4.9.9.2 (не спрашивайте почему) и SDL 1.2.8. Затем я создал новый проект: SDL & GL.Этот проект уже содержит код: #include <SDL/SDL.h> #include <gl/gl.h> int main(int argc, char *argv[]){ SDL_Event event; float theta = 0.0f; SDL_Init(SDL_IN...

4
голосов
4ответов
12497 просмотров

Как я могу очистить SDL_Surface и заменить его другим?

Некоторое время пытался найти это в Интернете. У меня есть SDL_Surface с некоторым содержимым (в одном это текст, в другом - часть спрайта). Внутри игрового цикла я нормально выводил данные на экран. Но затем он снова зацикливается, и он не заменяет старые данные, а просто записывает их. Так ...

0
голосов
1ответов
1564 просмотров

SDL_Mixer sound problems

Basic Info: Programming Language - C++ Platform - Windows Audio Formats - wav and mid I recently finished a game and was fooling around with figuring out the best way to upload it to a file hosting site. I eventually decided on using 7zip's self-extracting feature. However, I think the mistak...

2
голосов
1ответов
1197 просмотров

C# and SDL - Does the end user need SDL installed?

I'm thinking about whether or not to try out SDL as an alternative to DirectX, seems I only create 2D games, however I can't find anywhere if SDL is required to be installed on the end users computer to play a game developed in C#, using SDL for the graphics. Does anyone know?

2
голосов
1ответов
1397 просмотров

Using SDL on Android: can't compile because of missing "GLES_CM"

I'm trying to use OpenGL on Android using C. I'm following this excellent tutorial, but I've hit a wall. I'm using an ARM compiler (arm-none-linux-gnueabi-ld) on Linux Mint 7 (Ubuntu 9.04 branch). I can copy the compiled binary to the Android emulator just fine, it runs. But when I try to make ...

1
голосов
4ответов
884 просмотров

Reading in image files without specifying name

Are there any facilities in SDL or C++ that allow you to read image files in from a folder without specifying their name, like reading them in sequential order, etc.? If not are there any techniques you use to accomplish something along the same lines? Doing something like this: foo_ani[0] = Lo...

2
голосов
2ответов
1045 просмотров

Stuck building a game engine

I'm trying to build a (simple) game engine using c++, SDL and OpenGL but I can't seem to figure out the next step. This is what I have so far... An engine object which controls the main game loop A scene renderer which will render the scene A stack of game states that can be pushed and popped ...

0
голосов
2ответов
4466 просмотров

code blocks 8.02 console program not outputting cout statements with SDL

im currently using the SDL-devel-1.2.13-mingw32 library in code blocks 8.02. with the mingw 5.1.6 installed separately on C:\ this program compiles and runs with no errors but i can't see the last system("pause"); on the screen. When i press any key, it of course skips over the system("pause"); t...

1
голосов
2ответов
998 просмотров

Java and SDL_GetKeyState()

I'm trying to convert to Java some code that uses SDL. I'm using the sdljava bindings. sdljava uses SWIG as the bridge between the C datatypes and Java. To get the equivalent of SDL_GetKeyState(), sdljava provides the method SWIG_SDLEvent.SDL_GetKeyState(), which returns something called a SWIG...

10
голосов
4ответов
11771 просмотров

Is there a faster and object orientated alternative to SDL for C++?

The current version of libsdl (1.2.x branch) is very, very slow with blending and per pixel alpha (as it uses software blending). Is there any other good alternative to it?

2
голосов
2ответов
1951 просмотров

Member initialization of a data structure's members

I just ran into an awkward issue that has an easy fix, but not one that I enjoy doing. In my class's constructor I'm initializing the data members of a data member. Here is some code: class Button { private: // The attributes of the button SDL_Rect box; // The part of the button spr...

0
голосов
2ответов
1976 просмотров

Dynamic texture loading in SDL

I´ve got problems with opening textures in SDL. I´ve got a function to read bmp files, optimize them and add colorkey: SDL_Surface* SDLStuff::LoadImage( char* FileName ) { printf( "Loading texture: \"%s\"\n", FileName ); SDL_Surface* loadedImage = 0; SDL_Surface* optimizedImage = 0; loadedImag...

2
голосов
2ответов
2883 просмотров

Trying to make SDL widget in QT4 using SDL_WINDOWID, but can't get widget to show

I'm trying to create an SDL drawing canvas inside of a simple QT4 window, following the information provided in the SDL wiki and in another question on this site. The project is an NES emulator using QT and SDL that a friend and I decided we wanted to try creating. Currently, I have a main_wind...

0
голосов
1ответов
618 просмотров

SDL: Initializng TTF problems. Possibly freetype?

Edited: Look at comments below. Short version: Screen simply flashes when I try to run program. int main(int argc, char** args) { bool quit = false; std::ofstream out("error.txt"); if(init() == false) { return 1; } if (load_files() == false) { retu...

0
голосов
6ответов
3149 просмотров

OpenGL absolute coordinates

I'm very new to creating games (and working in OpenGL in general). I'm trying to make a 2D game but have come upon a stumbling point when trying to get my head around collision detection. Lets say for example I translate the current matrix, the rotate and translate again and then draw a point. ...

3
голосов
5ответов
2717 просмотров

Unicode Input Handling in Games

I have a game that requires me to allow players to chat with each other via network. All is well, except the part where players can type in Unicode input. So, the question can be split into two parts: When players type, how do I capture input? I have done this before via the game input handlin...

0
голосов
7ответов
1168 просмотров

what does this code mean?

this is some code that SDL requires in visual studios 2005 in order for my simple program to work. what is the code doing? the only reason i have it is because my instructor told me to put it in and never explained it. // what is this code doing? //-----------------------------------------------...

1
голосов
1ответов
2792 просмотров

Game engine map editor. SDL->wxWidgets

I have been writing an OpenGL game engine for a while which uses SDL for all the window management and for portability. I would like to create a level editor using the full engine. The engine itself isn't at all tied in with SDL except for input. I would like to use wxWidgets for the GUI and I ha...

0
голосов
2ответов
192 просмотров

What is the best way to create a nested opengl canvas

I would like to write a library that draws some opengl on a given window handle. How can I initialize an opengl-context inside a given window? Is it possible to do that platform independent using SDL or some other library?

1
голосов
4ответов
1560 просмотров

Start with a scene graph engine or with opengl direct?

I am a professional developer working mostly with Java but on my spare time i like to play around with different languages and libraries. The thing is that i want to start learning how to develop 3D enabled applications or games. There are alot of engines out there but im afraid that by using tho...

1
голосов
1ответов
162 просмотров

Porting project to my laptop results in a blank screen

So I'm making something in openGL using SDL. I'm about to take a long flight, and I can't seem to get the project to work on my laptop. I've used SDL on my laptop before, so I'm left thinking it is openGL's fault. The laptop is on win xp pro, and has an intel 945 graphics "card." I've tried updat...

3
голосов
3ответов
2589 просмотров

Minimal Linux Distrobution with SDL support and NO XWindows?

I want to setup a x86 Linux Box such that: It uses minimal system resources. Runs SDL, without XWindows Includes sufficient functionality to run QEmu. Basically I simply want it to ONLY be a host for virtualization and be as "thin" as possible leaving nearly all resources available for the "c...

1
голосов
2ответов
3545 просмотров

How to fix weird camera rotation while moving camera with sdl, opengl in c++

I have a camera object that I have put together from reading on the net that handles moving forward and backward, strafe left and right and even look around with the mouse. But when I move in any direction plus try to look around it jumps all over the place, but when I don't move and look around ...